Gejmeri, kako vam se dopada ideja da svaka igra dobije i super laki mod?

Super laki mod prelaska igre na PlayStation i drugim platformama je trenutno vruća tema u gejmerskoj zajednici. Neki developeri smatraju da igre treba približiti i manje vještim fanovima gejminga, pa se zalažu za uvođenje super lakog moda. Međutim, javili su se i oni koji se sa takvim stavovima ne slažu.

Tim koji je kreirao igru Death Stranding, upravo je otvorio i diskusiju na temu “super laki mod” u igrama. Ovaj mod, sudeći po direktoru Hideo Kodžimi, dizajniran je za ljude koji obično ne igraju igre. Normalan ili težak mod je dizajniran za fanove akcionih igara.

Sa druge strane, Kodžima naglašava da je novi mod dizajniran za “filmske fanove pošto igra ima prave glumce”. Čak je i pisac Kendži Jano, koji nikada nije završio prvu fazu Pac-Man-a, završio igru birajući super laki mod. Ova vijest naišla je na mješovit prijem gejmerske zajednice, navodi telegraf.rs.

Super Mario probio led

Neki gejmeri su se šalili na temu uvođenja ovog moda. Bilo je i onih koji vjeruju da je super laki mod ispod njihovog dostojanstva i primjeren samo bebama. Ali, ovaj mod u Death Stranding je dio trenda okrenutog prema podešavanju težine i mnogi se nadaju da će zaživjeti.

Igre sa nekoliko nivoa težine postoje koliko i sama industrija. Međutim, ideja o super lakom modu, u kojem je skoro nemoguće izgubiti, ranije je bila poznata pod drugim nazivom: kod za varanje. Prava kombinacija tastera omogućavala je igračima beskonačno zdravlje u Doom-u ili novac u igri SimCity 2000. A kako biste došli do ovih kodova, bilo je potrebno da čitate magazine, pretražujete sajtove ili vršljate po forumima.

Nazivajući ove modove “varanjem”, developeri igara su ih jasno okarakterisali kao nešto što nije standardni dio igranja. Zid koji je razdvajao ove modove polako je počeo da pada 2009. godine sa igrom Super Mario Bros Wii. Svima koji određeni nivo nisu uspijevali da završe iz nekoliko pokušaja, ova igra je nudila jednostavno rješenje. Igračima je ponuđeno da dozvole da kompjuterski kontrolisani Luiđi završi posao umjesto njih. Vremenom je ova opcija, svojevrsni prvi super laki mod, postala standard u svim Mario igrama. Tako su igrači mogli da vide cijelu igru, čak i ako se negdje zaglave.

Nov način da se iskusi igra

U narednoj deceniji nekoliko igara je dozvolilo igračima bez ikakve vještine da ih završe. Mass Effect 3 je dozvoljavao igračima da prođu kroz priču sa minimalnim izazovima u narativnom modu. Auto mod u igri Nier: Automata otišao je toliko daleko da su igrači uz pomoć vještačke inteligencije mogli da prođu kroz stotine završetaka igre.

Auto mod u igri Nier: Automata igračima omogućuje da prođu kroz stotine završetaka igre

Neki developeri su prilično otvoreni kada je super laki mod u pitanju. Assassin’s Creed Origins donio je mod bez borbe kako bi stvorio živi muzej od savršeno rekreiranih egipatskih prizora. Određeni developeri žele da ovaj mod “ne pruža osjećaj varanja, već da bude novi način da se neka igra iskusi”.

Drugi koriste ovaj mod kako bi igru mogao da igra što veći broj ljudi. Mod asistencije u igri Celeste je odličan primjer za to. On igračima dozvoljava da prilagođavaju brzinu igre, zdravlje i druge stvari, a da pri tome ne nerviraju druge igrače. Čak i developeri koji rade rimejke retro igara, koje su bile poznate po bolno teškim modovima, polako shvataju da igrače nije potrebno izlagati tolikim mukama.

Svi polako počinju da shvataju da ljudi imaju različite motive za igranje nekih igara. Neki vole pucačine, neki da stvaraju nove svjetove i univerzume… Između ovih svjetova postoje gradacije, ali u najvećem broju slučajeva developeri se okreću jednoj, ili drugoj grupi. Ali, sada mnogi polako shvataju da ne postoji razlog zašto igre ne bi bile pravljene za sve.

Igrači sami da odluče

Super laki mod igračima omogućuje da sami izaberu da li žele teške izazove strategije, vještine i refleksa, ili opušteniju verziju istraživanja prelijepih digitalnih svjetova. Ipak, ima i onih koji vjeruju da bi ovakav mod uništio igru.

Ovakav stav možda je najbolje objasnio kreativni direktor igre Assassin’s Creed 3, Aleks Hačinson. “Napravili ste igru koja je zapravo njena najgora verzija. To je kao da neko uzme da čita knjigu i može da bira da li želi laku ili komplikovanu verziju. To je bez veze”, smatra Hačison.

Igrači bi sami trebali da odluče na kom nivou izazova žele da igraju kako bi im igra pružila najviše užitka. Možda ponekad žele da istražuju umjetnost i lokacije u igri više nego da se kriju iza nečeg i traže čist pogodak. Prosto postojanje opcije super laki mod sigurno ne bi uništilo igru. Ona bi svakako pružila novi način ulaska u svijet igre. Ta opcija ni na koji način ne bi ugrozila one koji žele svoje izazove.

Scroll to Top