Huawei posluje bolje nego ikad, uprkos prezasićenom tržištu smartfona

Kompanija Huawei objavila je početkom ove sedmice gotovo nevjerovatne rezultate svog poslovanja u prvom tromjesečju 2019. U prvom kvartalu ove godine, dakle, Huawei je ostvario prihod veći za 39 odsto u odnosu na isti period 2018. Takođe, ostvarili su i rast neto profita za oko 8 odsto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

U prvom kvartalu ove godine Huawei je isporučio čak 59 miliona pametnih telefona. Ovako impresivnom rezultatu vjerovatno su najviše doprinijeli prošlogodišnji Huawei Mate 20 Pro, ali i drugi noviji telefoni ovog brenda. Tu, prvenstveno, mislimo na Huawei Mate 20 lite, ali i ovogodišnje Huawei P smart i fantastičnu seriju modela Huawei P30. Kompanija je zadržala fokus na daljem razvoju ICT infrastrukture i pametnih uređaja što je sigurno uticalo na kvalitet njihovog poslovanja.

Trka s kompanijama Apple i Samsung

U ovom trenutku mnogi su se prisjetili izjave izvršnog direktora kompanije iz 2016. godine. Naime, Richard Yu je tada samouvjereno prorekao da će Huawei do 2021. postati najveći proizvođač smartfona na svijetu. Yu je tada obećao da će Huawei prestići i Samsung i Apple, najveće svjetske proizvođače pametnih telefona. Pogledamo li aktuelne trendove, vidjećemo da bi kineski gigant tron mogao da osvoji čak i ove godine.

Za razliku od kompanija Apple i Samsung, koje su prošle godine doživjele blagi pad prodaje svojih uređaja, Huawei je ostvario rast od impresivnih 33.2 odsto. Još kad se uzme u obzir da su uređaji ovog brenda pod svojevrsnim embargom u SAD, prodajni rezultati djeluju gotovo nestvarno.

Podsjetimo, Huawei proizvodi postali su nepoželjni na sjevernoameričkom kontinentu zbog glasina da se preko njihovih uređaja špijuniraju potrošači i korporacije. Međutim, te glasine nikad niko nije dokazao. Uprkos svemu, nevjerovatni uspon Huawei kompanije se nastavlja.

Temelji digitalne Kine

Ovogodišnje uspostavljanje 5G mreže širom svijeta biće još jedna prilika za nove poslovne uspjehe kompanije. Do kraja marta ove godine Huawei je potpisao već 40 komercijalnih ugovora za 5G sa globalnim igračima. Takođe, već je isporučio više od 70.000 5G baznih stanica širom svijeta.

Početkom ove godine kompanija je lansirala i svoju digitalnu platformu i svoju novu strategiju “Huawei Inside”. Kompanija se zalaže za izgradnju temelja digitalne Kine i jezgra digitalnog svijeta dostavljanjem digitalne platforme uz sveprisutnu povezanost i sveobuhvatnu inteligenciju.

Kompanija nastavlja snažno da se razvija i u drugim poslovnim segmentima kao što su personalni računari, pametna odjeća, pametne kuće… I dalje su posvećeni inovacijama, razvoju vještačke inteligencije i njenoj sve široj primjeni. Njihove nove rezultate rada i istraživanja svijet s nestrpljenjem očekuje.

Scroll to Top