Gaming industrija cvjeta, konzole idu k’o na vatru, top izbor igara u izolaciji

Gaming industrija je tokom pandemije Corona virusa, širom svijeta, doživjela do sada neviđenu ekspanziju. Istraživanja pokazuju da su gaming konzole i igre prodavanije nego ikad. Prekraćujući vrijeme ili dosadu u kućnoj izolaciji, mnogi su tek u zrelim godinama otkrili čari gaminga. Malo po malo, došlo se i do pravljenja top listi najboljih igara u izolaciji.

BBC na srpskom jeziku objavio je veliku priču o popularizaciji gaminga tokom pandemije Corona virusa. Bilo da ste gamer ili samo povremeno volite da uključite neku video igru, vjerovatno ste sebi ovih dana već postavili pitanje – pa šta drugo čovjek da radi? The New York Times je objavio članak pod naslovom “Ovo je savršeno vrijeme za igranje video igara i ne treba da se osjećate loše zbog toga”. Ta ohrabrujuća i, prije svega, neosuđujuća rečenica je upravo ono što je mnogima bilo potrebno, navodi se u tekstu BBC-a, dok gaming industrija cvjeta.

Fizička distanca u Death Strandingu

“Igranje video igara nije dugoročno rješenje, neće funkcionisati za svakoga i neće riješiti aktuelne probleme. Ali, može da pruži ograničeno, privremeno olakšanje za neke”, piše autor Piter Saderman.

Zaista, možda ne možete da prošetate ulicama grada u kojem živite, ali zato svjetovi u igrama poput GTA, Red Dead Redemption ili The Las of Us ostavljaju sate, ako ne i dane slobodnog kretanja, istraživanja i druženja. I, ono što je najvažnije, u igrama koje isporučuje gaming industrija nema socijalne distance. Dobro, ponekad morate da je održite kako biste sačuvali život, ali generalno ne postoji “jedan na jedan” opasnost od ljudskog kontakta. Međutim, i tu postoji izuzetak, a čini ga Death Stranding, možda upravo zbog naglašene fizičke distance u priči, koja ovaj naslov svrstava u jedan od najpoluranijih u izolaciji.

Death Stranding se svrstava u jedan od najpoluranijih naslova tokom izolacije, možda upravo zbog naglašene fizičke distance u priči

Miloš Kozlovački, dizajner iz Beograda, kaže da u izolaciji često igra Death Stranding. Pod tim naslovom glavni protagonista je poštar – dostavljač u postapokaliptičnom, distopijskom svijetu.

The Sims 4 kao mehanizam odbrane

“Mislim da sam odabrao odličan trenutak da započnem ovu igru, jer većinu mehanizama iz ovog naslova doživljavam na sopstvenoj koži. Svaki izlazak iz kuće je rizik, svaka velika kupovina je praćena nošenjem teškog tereta na četvrti sprat. “Glavni lik boluje od fobije bliskosti, pa nikome ne dozvoljava da ga dodirne ili da mu se približi. Igranje ovakve igre nije bjekstvo, već više suočavanje. Stoga u ovom trenutku ima apsolutnu vrijednost”, preporučuje Miloš koji u izolaciji redovno igra i The Sims 4.

Miloš dodaje da je primijetio da bi svaki put kada bi se iznervirao zbog pročitanih vijesti, u The Sims napravio fantastičnu kuću.

The Sims 4 u izolaciji postaje odličan mehanizam odbrane od turobne svakodnevice prouzrokovane Corona virusom

“Muka me je natjerala da istražim kako se na konzoli kucaju šifre i nekoliko ‘rosebud’ kasnije. Moje kuće u ovom prelijepom simulatoru imale su kule, SPA centre u podrumu i baštu maksimalne veličine. Poslije nedjelju dana intenzivnog igranja, shvatio sam da živim svoj život u izolaciji kroz seriju ljudskih karikatura “, kaže Miloš zaključujući da je The Sims 4 svakako postao njegov mehanizam odbrane.

U karantinu se konzole ne gase

Gaming industrija u posljednje vrijeme bilježi nevjerovatan rast. Samo od 16. do 22. marta tržište video igara doživjelo je skok od 63 odsto u odnosu na prethodnu nedjelju. Do ovih podataka došao je sajt GamesIndustry.biz koji prati stanje gaming industrije. Autori istraživanja su zaključili da je prodaja video igara skočila kao rezultat pandemije Corona virusa.

Porast u prodaji zapažen je prije svega u državama koje su uvele karantin. U Italiji, čiji su građani najduže u karantinu digitalna prodaja video igara je u prvoj nedjelji, od 9. marta porasla za 174.9%. Slične brojke su zabilježene i u Francuskoj, preko 180% i Španiji sa 142.8%. Konzole idu kao alva, jer prodaja gaming platformi je porasla čak za 155%! Samo od 16. do 22. marta prodato je 259.169 konzola, a najviše su se prodavale Nintendo Switch, Playstation 4 i Xbox One.

Scroll to Top