Priča o misiji i razvoju Xiaomi brenda: Nove tehnologije pristupačne svima

Priča o razvoju Xiaomi brenda je nesvakidašnja, vrlo zanimljiva i inspirativna. Pruža mnoge dokaze o tome kako se posvećenim radom ostvaruje globalni uspjeh čak i kada se čini da je takva misija nemoguća. Ova priča može da bude inspiracija ljudima širom svijeta koji traže način da pokrenu uspješan startup. Naime, Xiaomi je u početku bio samo jedan od brojnih kinerskih startup projekata pred kojima su bili ogromni izazovi. Za uspjeh Xiaomi brenda bila je presudna vizija njegovih osnivača, a zatim i njihovo upuštanje u “nemoguću misiju”.

Kompaniju Xiaomi, sa sjedištem u Pekingu, osnovali su Lei Jun i Bin Lin 2010. godine. U početku su mogućnosti kompanije bile veoma ograničene resursima, ali ambicije ni tada nije nedostajalo. Ni manje ni više, cilj je bio postati lider u industriji pametnih telefona i savremenih kućanskih aparata. Vizija osnivača bila je da omoguće svima da uživaju u najnovijim tehnologijama po pristupačnim cijenama. Takva poslovna filozofija otkriva se i u nazivu Xiaomi brenda. Xiaomi je na kineskom sačinjen od glasova Xiao i Mi, što može da znači sitan proso ili zrno riže. Osnivač i CEO kompanije Lei Jun izjavio je jednom prilikom da inspiracija za naziv dolazi od stare budističke izreke: “Za budistu, zrno riže veće je od cijele planine”. To ukazuje na namjeru kompanije da se fokusira na “male stvari” i vrijednosti koje su prihvaćene u širokim masama.

Osnivači i rukovodstvo kompanije Xiaomi

Od zrna riže do globalnog uspjeha Xiaomi brenda

U slobodnijem prevodu naziv Xiaomi brenda može da znači čak i sitna boranija. Ne možemo da u ovom slučaju oko naziva kompanije ne primijetimo i dozu duhovitosti osnivača od kojih jednog čak zovu kineski Steve Jobs. Ipak, vjerujemo da je pored duhovite igre kineskim pojmovima osnivačima bilo važno da na zanimljiv način oblikuju i poruku o značaju skromnosti, posvećenosti radu i poštenom pristupu poslu kojim se bave i u kojem očigledno uživaju.

Oznaka Mi, koja krasi logo kompanije, a ujedno je i kraći naziv Xiaomi brenda, akronim je za mobilni internet. Zanimljivo je, međutim, da ta slova mogu predstavljati i nemoguću misiju, na engleskom Mission Impossible. Upravo je razvojni put kompanije na početku ocijenjen kao nemoguća misija. Međutim, sadašnji osvrt na proteklu deceniju jasno govori da je misija uspjela uprkos brojnim i teškim preprekama.

Xiaomi maskota i telefoni u 3D BOX shopu u Banjaluci

Kada su prvi put izašli na tržište, Xiaomi telefoni su bili iznenađujuće pristupačni. Uprkos tome, imali su iste funkcije kao i uređaji koje je konkurencija nudila po daleko višim cijenama. Ljudi su brzo primijetili da su Xiaomi telefoni bili jednako dobri, ako ne i bolji od konkurencije. To je dovelo do brzog rasta popularnosti brenda i izvan granica Kine.

Steve Wozniak: Xiaomi ima fantastične proizvode

“Xiaomi ima fantastične proizvode, koji su dovoljno dobri da postanu konkurentni onim u Americi”. Ovo je još 2014. godine izjavio čuveni Steve Wozniak, jedan od osnivača kompanije Apple sa Steve-om Jobs-om. Wozniak se tada pridružio mlađoj ekipi genijalnih kineskih inženjera i dizajnera okupljenih u startup kompaniju Xiaomi.

Raznovrsni proizvodi Xiaomi brenda

Ali Xiaomi nije bio zadovoljan samo velikim uspjehom na globalnom tržištu pametnih telefona. Odlučili su da prošire ponudu uvodeći i druge proizvode kao što su tableti, pametni televizori, gaming i radni monitori, mali kućanski aparati, robot usisivači, pročišćivači vazduha, pametni satovi, električni trotineti, kamere, alati, dječje igračke i još mnogo toga. Svi
proizvodi Xiaomi brenda su dizajnirani da budu funkcionalni, moderni i dostupni svima.

I zaista, uređaji Xiaomi brenda danas su širom svijeta prepoznatljivi po kvalitetu, ali i po izrazito povoljnim cijenama za taj kvalitet. S najpoštenijom ponudom svojih visokokvalitetnih proizvoda na globalnom tržištu, Xiaomi se i bez nekih naročitih ulaganja u marketing profilisao kao brend koji brzo stiče povjerenje u najširim masama. U međuvremenu su razvili i podbrendove kao što su Redmi, Poco, Black Shark itd.

Raznovrsnost Xiaomi proizvoda predstavljena na jednoj slici

Lojalna baza korisnika širom svijeta

Međutim, nije sve oduvijek bilo glatko za Xiaomi. U početku su se suočavali sa raznim problemima, uključujući i optužbe da kopiraju proizvode i patente stranih kompanija. Ali Xiaomi nije odustajao od svoje vizije. Sa još više žara nastavili su da razvijaju sopstvenu inovativnost i kreativnost. Zahvaljujući takvoj posvećenosti uspjeli su da se izdvoje na tržištu i stvore lojalnu bazu korisnika širom svijeta, koji su cijenili njihovu viziju.

Danas je Xiaomi jedan od najuspešnijih kineskih brendova, sa prisustvom u više od 100 zemalja. Izuzetno je popularan i na Balkanu. Njihovi proizvodi su dostupni svima, ne samo zbog pristupačnih cijena, već i zbog toga što su prilagođeni potrebama korisnika. U suštini, priča o Xiaomi brendu je priča o uspjehu. Ta priča se temelji na viziji da se svima omogući pristup novim tehnologijama koje mijenjaju život, bez obzira na to ko je ko ili koliko novca ima. Iako je početak bio težak, Xiaomi brend je uspio da se probije i postane jedan od najinovativnijih i najuspješnijih u današnjem svijetu naprednih tehnologija.

Najuspješniji i najvredniji startup na svijetu

Logo kompanije Xiaomi u poslovnoj zgradi

Xiaomi je, dakle, za relativno kratko vrijeme prošao put od anonimnog društva inovatora, ljubitelja naprednih tehnologija i moderne elektronike, do svjetski priznatog proizvođača modernih, pametnih elektronskih uređaja. Još prije 3 godine, u 10. godini postojanja, sa procijenjenom vrijednošću od 46 milijardi američkih dolara, Xiaomi je bio najvredniji startup na svijetu. Po vrijednosti je nadmašio i do tada neprikosnoveni Uber. Međutim, njima ni svjetska slava nije pomutila razum pa cijene njihovih proizvoda i dalje možemo smatrati najpoštenijim u cjelokupnoj ponudi na tržištu smartfona i drugih pametnih uređaja.

Danas o uspjehu Xiaomi brenda na svoj način govori svaki njihov proizvod. Svejedno da li je riječ o smartfonu, kuhinjskom Mi pekaču na vazduh, štapnom Mi usisivaču ili Mi LED Smart Bulb pametnoj sijalici koja prostorije ispunjava svjetlom u bojama koje poželite. Svaki taj proizvod svakodnevno govori o postojanom kvalitetu i zadivljujućim mogućnostima, dok će vam na umu uvijek biti i draga činjenica da ste taj proizvod nabavili po izuzetno povoljnoj cijeni.

Maskota Xiaomi brenda
Scroll to Top